dimarts, 17 d’abril del 2012

CONEGUEM UNA MICA MÉS EL NORD-EST DE L’ÍNDIA

LES ESCOMBRES


LES ESCOMBRES
  Als boscos de Meghalaya hi ha un munt de palmes i palmeres. La gent surt a recollir les fulles seques. Deixen el que seria el pecíol de la fulla i el nervi central. Els transporten fins les seves poblacions portant-les en sacs que carreguen a l’esquena. Allí els agrupen en petits feixos per després lligar-los i afegir un pal o canya.
Fins aquí, el procés d’elaboració de les escombres a Meghalaya no seria gaire diferent al que s’ha fet a Catalunya tota la vida, però anem a descobrir les grans diferències.
Les nostres escombres (o graneres) s’han anat canviant per les escombres de plàstic, amb pal metàl·lic, que comprem a les botigues. Molt poca gent segueix usant les escombres de palma o de bruc i, per tant, se’n produeixen moltes menys que abans.
Nosaltres sortíem al bosc per a recollir les fulles de palmes o les branques de bruc, i després les podíem baixar carregades en sacs o dalt d’un carretó. A l’estat de Meghalaya el relleu és molt més acusat: el terreny és molt muntanyós. La vegetació és tropical i, per tant, molt més frondosa que la nostra.
Així veurem que una de les grans diferències serà els trajectes. Observa les fotografies que ens ha enviat el Quim:


1 comentari:

  1. M'agaraden molt aquestes escombres. Jo a casa meva per dins i tinc les que
    hi ha ara i per fore el pati i tinc una com aquestes.



    Africa Talib Montsech

    ResponElimina